مطالب سایت

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم ؟

بازسازی کردن همانطور که از اسمش مشخص است ، به معنی دوباره ساختن یا تغییرات در ملک است . بازسازی عموما برای املاک قدیمی کاربرد دارد . با باز سازی میتوان یک فضای قدیمی و فرسوده را مدرن و تازه کرد . همچنین بازسازی عمر مفید خانه را نیز افزایش می دهد . اگر قصد خرید خانه قدیمی دارید یا به دنبال فروش ملک قدیمی هستید و میخواهید برای فروش راحت تر تغییراتی در آن بدهید ، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید .

پیش از شروع بازسازی به این نکات دقت کنید

امکان فرسودگی زیر ساخت ها در خانه های قدیمی بسیار بالاست ، از این رو ابتدا باید فکری برای تعمیر و ترمیم آن ها کرد ، به عنوان مثال :میتوان سیستم های گرمایش و سرمایش را نو کرد و یا لوله کشی ها را چک و تعویض نمود .

اگر میخواهد باز سازی منزل مسکونی به دکوراسیون داخلی خانه هم راهی پیدا کرده باشد ، گچ بری های برجسته ای که در اغلب خانه های قدیمی وجود دارند را بتراشید و به جای آن از گچ بری های شیک و جدید استفاده کنید . به علاوه ، موارد زیر را در ذهن داشته باشید .

  • هزینه بازسازی داخلی و خارجی ملک را حدوداً بر آورد کنید.
  • با یک معمار با تجربه یا طراحی داخلی مشورت کنید .
  • تعویض درب و پنجره های قدیمی را در اولویت قرار دهید .
  • از ابتدا به فکر نور پردازی ، گچ بری و طراحی رنگ آمیزی مناسب ساختمان باشید .
  • اگر قصد طراحی کمد و قفسه دارید، دیوار های لازم برای این کار را از ابتدا در نظر داشته باشید و متناسب با آن برنامه ریزی کنید و پیش بروید .

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه ها را در هر شکل و متراژی که باشند طراحیشان بسیار حائز اهمیت است . طراحی و اجرای کابینت ها به رنگ سفید با بکار گیری ویترین هایی در دو طرف آشپزخانه که با استفاده از شیشه پوشیده شده اند و هم خوانی ان ها با برخی کابینت های داخلی که در طراحی آن ها شیشه به کار رفته است ، زیبایی تماشایی را به بیننده منتقل میکنند . همچنین پنجره به کار رفته در آشپزخانه ، نور طبیعی را به داخل منعکس می کند که از جمله نکات مثبت در طراحی و بازسازی آشپزخانه یک خانه مسکونی است .

همان طور که می دانید در آشپزخانه ، قسمت هایی برای قرارگیری یخچال ، ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و دیگر وسایل برقی طراحی می شوند . تا جای ممکن کابینتی که در بالای یخچال قرار می گیرد بهتر است وسایل سبکی در آن قرار میگیرد که که فشار زیادی به یخچال وارد کنند . در بازسازی آشپزخانه یک واحد مسکونی می توان در کنار یخچال ها ، کابینت های بلند و عمودی یک تکه طراحی کرد که برخی وسایل برقی بزرگ مانند : ماشین های لباسشویی و ظرفشویی به دور از چشم باشند . همچنین گاهی با توجه به در خواست صاحب خانه این درب ها برای یخچال هم طراحی میشوند که تمامی وسایل بزرگ خانه به دور از چشم بیننده در کابینت ها قرار بگیرند .

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه گاهی یک مجموعه از کابینت ها به گونه ای که با دیگر کابینت های آشپزخانه تماسی نداشته باشند ، در مرکز فضای آشپزخانه قرار میگیرند ؛این نوع کابینت را جزیره آشپزخانه می نامند و طراحی آن طوری صورت میگیرد که در عین جدا بودن ، یکپارچگی طراحی داخلی آشپزخانه حفظ شود .

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

توجه داشته باشید که بازسازی سرویس بهداشتی و حمام یک پروژه طولانی مدت است و قیمت تمام شده این پروژه با توجه به اینکه تا چه میزان قصد بازسازی دارید ، کمی متفاوت است .

به عنوان مثال اگر مشکل سرویس بهداشتی و حمام در حد باز سازی لوله کشی آب و بازسازی لوله کشی فاضلاب آن باشد ،هزینه های مورد نیاز برای این پروژه کمتر از مواقعی است که شیرآلات ساختمانی و یا توالت فرنگی نیز نیاز به تعویض دارند .

علاوه بر این ، برای این کار نیازمند تخصص های گوناگون از جمله لوله کشی ، کاشی کاری ، سیم کشی،و نصب تجهیزات مختلف حمام و سرویس بهداشتی هستیم .

لذا اگر در هریک از این زمینه ها تخصص کافی نداشتید ، از مجری لوله کشی برای این منظور کمک بگیرید و خود دست به کار نشوید .

پس با این توضیحات بهتر است که قبل از اقدام به بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ، میزان بازسازی بنا مشخص شده و اقلام مورد نیاز نیز تهیه شود .

علاوه بر این ، چنین کاری نیازمند تخصص های گوناگون از جمله لوله کشی ، کاشی کاری ،سیم کشی و نصب تجهیزات مختلف حمام و سرویس بهداشتی است .

بازسازی اتاق خواب

یکی از محبوب ترین و رایج ترین اقدامات که در هنگام بازسازی اتاق خواب مورد توجه قرار میگیرد ، تغییر شکل و چهره ی دیوار هاست . اگر دیوار های اتاق خواب شما به شکلی بی روح و قدیمی تبدیل شده اند ، شما می توانید با استفاده از یک کاغذ دیواری که طرح جذاب و زیبایی دارد ، تمامی دیوار های اتاق یا بخشی از آن را کاغذ کنید . تأثیر استفاده از کاغذ دیواری در هنگام بازسازی اتاق خواب قدیمی بسیار شگفت انگیز است . گزینه ی دیگر تغییر دادن کف پوش اتاق خواب است .

یکی دیگر از عواملی که در بازسازی اتاق قدیمی بسیار تاثیر گذار است ، استفاده از نور پردازی های متفاوت است . نورپردازی های سقفی و دیواری باعث می شوند تا چهره ی اتاق شما به کلی عوض شود .این نور پردازی ها می تواند فقط جهت زیبایی یا به منظور کاربرد های خاص در اتاق تعبیه می شوند . اهمیت نورپردازی در دکوراسیون منزل یک امر واضح است .

بازسازی نشیمن

ابتدا یک سبک را انتخاب کنید . برای ایجاد تغییرات میتوانید یک سبک چیدمان را انتخاب و استفاده کنید . با یک جستجوی ساده میتوانید طرح های مختلف را بررسی و طرح مد نظرتان را انتخاب کنید . سبکی را انتخاب کنید که با حال و هوای شما و فضای مورد استفاده در منزلتان سازگار باشد .

به رنگ های مورد استفاده در نشیمن منزل خود فکر کنید . این فضا به احتمال زیاد کاربرد های زیادی دارد و افراد مختلفی از این فضا استفاده میکنند . رنگ ها را در کنار هم استفاده کنید تا حس و حال جالبی ایجاد کند .

در قدم بعد ، با توجه به سبک و رنگ انتخابی خود ، مبلمان انتخاب کنید . اگر نشیمن خانوادگی و ساده ای را دارید ،پس مبلمان ساده و بدون حاشیه لازم دارید ؛ اما اگر این نشیمن محل حضور مهمانان رسمی نیز هست ،فضا به مبلمان مجلل تری نیاز دارد .

نور برای هر فضایی مخصوص نشیمن ، یک عضو حیاتی است . برای اینکه همیشه نشیمن دارای حال و هوای فصل باشد ، احتیاج به پرده های حریر و نازک داریم که رنگ و سبک آن را با مبلمان خود تنظیم می کنیم .

تغییر کف پوش و دیوار پوش را فراموش نکنید ،ابتدا به فکر تغییر متریال و رنگ دیوار و سپس کف باشید . تغییر کف پوش آخرین مرحله در کار بازسازی است . برای اتاق نمایش یا فضای نشیمن نیز کار کردن با سنگ های دکوراتیو در پشت محل قرارگیری تلویزیون توصیه می شود . می توانید از طرح های خلاقانه برای قرار گیری تلویزیون را به درستی مشخص کنید،؛ زیرا تا سال ها کاربری آن دیوار صرفاً محل قرار گیری تلویزیون خواهد بود .

این چند نکته که در این مقاله به آن پرداخته شد ، کلیدی ترین و ابتدایی ترین گام های لازم برای شروع پروژه بازسازی یک آپارتمان یا خانه مسکونی است . با رعایت اصول کلی از تغییرات ایجاد شده لذت خواهید برد .

جمع بندی

  • بازسازی به معنی دوباره ساختن یا تغییرات در ملک است . بازسازی عموما برای املاک قدیمی کاربرد دارد . با بازسازی میتوان یک فضای قدیمی و فرسوده را مدرن و تازه کرد . همچنین بازسازی عمر مفید خانه را افزایش میدهد .
  • طراحی و اجرای کابینت ها به رنگ سفید با به کار گیری ویترین هایی در دو طرف آشپزخانه که با استفاده از شیشه پوشیده شده اند و هم خوانی آن ها با برخی کابینت های داخلی که در طراحی آن ها هم شیشه به کار رفته است ، زیبایی تماشایی را به بیننده منتقل میکند .
  • در طراحی دکوراسیون آشپزخانه گاهی یک یا چند مجموعه از کابینت ها به گونه ای که با دیگر کابینت های آشپزخانه تماسی نداشته باشند ، در مرکز فضای آشپزخانه قرار میگیرند، این نوع از کابینت را جزیره آشپزخانه می نامند.
  • برای بازسازی سرویس بهداشتی ، میزان بازسازی بنای مشخص شده را تعیین کنید و اقلام مورد نیاز را برای بازسازی فراهم کنید .
  • تعمیرات سرویس بهداشتی نیازمند تخصص های گوناگون از جمله لوله کشی ، سیم کشی و نصب تجهیزات مختلف حمام و سرویس بهداشتی است .
  • اگر دیوار های اتاق خواب شما به شکلی بی روح و قدیمی تبدیل شده اند ، شما میتوانید با استفاده از یک کاغذ دیواری که طرح جذاب و زیبایی دارد ، تمامی دیوار های اتاق یا فقط بخشی از آن را کاغذ دیواری کنید . تأثیر استفاده از کاغذ دیواری در هنگام باز سازی اتاق خواب قدیمی بسیار شگفت انگیز است .
  • برای ایجاد تغییرات میتوانید یک سبک چیدمان را انتخاب و استفاده کنید . با کمی جستجوی ساده میتوانید طرح های مختلف را بررسی و طرح مد نظرتان تان را انتخاب کنید که با حال و هوای شما و فضای مورد استفاده در منزلتان سازگار باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *