مطالب سایت

مشاورین املاک برتر و موفق

افراد محتلفی در دنیای املاک نقش ایفا می کنند. کارشناسان قیمت گذاری مسکن، کارشناسان فنی مسکن، مباشران فروش ملک، پیمانکاران، بانک دارها، متصدیان وام مسکن، آژانس های دولتی و همچنین خریداران و فروشندگان احتمالی همگی از جمله افراد تأثیرگذار در دنیای املاک هستند. اما بار اصلی معامله املاک مسکونی بر دوش کسانی است که هماهنگی لازم را انجام می دهند. یعنی همان مشاورین املاک و کارگزاران مسکن.

یک مشاور املاک حرفه ای برای موفقیت آمیز بودن یک معامله همانند رهبر یک گروه سمفونی باید بتواند هماهنگی های لازم را بین افراد مختلف سهیم در انجام آن معامله انجام دهد. به عبارت دیگر یک مشاور املاک باید در زمینه های فروشندگی، وکالت خرید، کارشناسی ملک، مدیریت بازرگانی، مشاوره، فنون مذاکره و بازاریابی مهارت های لازم را داشته باشد. اینها تنها تعدادی از مهارت هایی هستند که یک مشاور املاک باید از آن برخوردار باشد. ما در این نوشته قصد داریم تعدادی از خصایص مشترک بین تمامی مشاورین املاک موفق را به شما معرفی کنیم.

ذهن خلاق

بسیاری از مشاورین املاک موفق می دانند برای فروش بهتر چگونه باید یک خانه را به نحوی مناسب به مشتری معرفی کنند. آنها لیستی ابتکار آمیز از املاک موجود و مشخصات هر یک از آن ها را تهیه می کنند و با ارائه آن به خریداران واقعی، قادر خواهند بود که آنها را جذب کنند.

خود ساختگی

داشتن اراده قوی در مدیریت شرایط کاری و اعتماد به نفس بالا از خصایص رفتاری مشترک بین تمامی افراد حرفه ای در زمینه مشاور املاک هستند. یک مشاور املاک برای کسب موفقیت در حرفه خود به میزان زیادی خودساختگی، اراده قوی و تدبیر در تصمیم گیری نیازمند است.

صداقت و درست کاری

برای کسب موفقیت طولانی مدت در زمینه ی املاک، باید از اعتبار شغلی کافی برخوردار باشید. یکی از راه های کسب اعتبار شغلی عضویت در اتحادیه مشاورین املاک است. عضویت در اتحادیه مشاورین املاک، پایبند بودن شما را به قوانین و مقررات نشان می دهد. علاوه بر این برای کسب اعتبار بیشتر، باید به قواعد اخلاقی معینی پایبند بوده و اصول رایج کسب و کار را رعایت نمایید.

خوش رفتاری و قاطعیت

برای نتیجه گرفتن از حرفه ی مشاور املاک، باید پشتکاری خارق العاده داشته باشید. شما باید از قاطعیت کافی برای متقاعد کردن افراد مختلف برخوردار باشید. علاوه بر این باید بتوانید با زبانی خوش، افراد را به خرید املاک مشتریان خود ترغیب نمایید. این بدان معنا نیست که باید وقت زیادی را صرف این کار کنید. بلکه باید با تصمیم های هوشمندانه و در کمترین زمان، تمام کارهای لازم را برای بستن قرارداد فروش انجام دهید.

علاقه به شغل مشاور املاک

داشتن علاقه ی واقعی به املاک و موارد مربوط به معماری آن ها، شما را در موضعی برتر نسبت به سایر فروشندگان و دلالان قرار می دهد. اگر در هنگام مکالمه میزان علاقه و دانشتان در زمینه املاک هویدا شد، مشتریان شما متوجه می شوند که به حرفه خود اهمیت می دهید و اینگونه تصور می کنند که با فردی آگاه مشورت می کنند.

شخصیت مشارکت کننده

یک مشاور املاک حرفه ای فقط املاک را عرضه نمیکند، بلکه شخصیت خود را نیز به دیگران عرضه می نماید. با داشتن رفتاری خوش و دلپذیر، اعتماد به نفس بالا در توانایی های فردی و آشکار بودن حس رضایت شما از خدمت به دیگران، شاهد واکنش مثبت افراد نسبت به خود خواهید بود.

اهمیت دادن به خواسته های مشتریان

توجه به تمامی جوانب و در نظر گرفتن خواسته های منحصر به فرد هر یک از مشتریان، امری حیاتی برای حرفه شغلی مشاوران املاک است. با نشان دادن کفایت خود در انجام کارها، رعایت اصول کسب و کار، ارتباط صحیح و توجه به خواسته های مشتریان، معاملات بیشتری را می توانید به ثمر برسانید.

آشنا بودن به شرایط بازار محلی

یک مشاور املاک خبره به تمامی عواملی که باعث بی همتا بودن تجارت و قیمت هایش می شوند، توجه کرده و آنها را به کار می گیرد. موفقیت زمانی حاصل می شود که با درک شرایط محلی بازار موقعیت های خوب را شناسایی کرده و از آنها نهایت بهره برداری را داشته باشید. به این ترتیب در رقابت دست بالا را در پیش خواهید داشت.

داشتن ارتباطات قوی

مشاورین املاک موفق در رابطه با حوزه شغلی خود ارتباطات گسترده ای با افراد مختلف دارند. آنها باید با افرادی چون سایر مشاور املاک و کارگزاران مسکن، فروشندگان و خریداران احتمالی و نیز سایر اشخاص تأثیرگذار در حوزه املاک همچون کارشناسان قیمت گذاری مسکن، کارشناسان فنی ملک و متصدیان وام مسکن در ارتباط باشند.

دانش بالا

مطلع بودن از آخرین شرایط مسکن در بازار محلی باعث می شود به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه نمایید. با بالا بردن دانش خود در زمینه املاک و اصول تجارت، قادر خواهید بود کسب و کار خود را توسعه داده و پیشتاز میدان رقابت باشید.

در نهایت شما آن چیزی را کشت می کنید که کاشته اید. برای داشتن هر تجارت موفق به میزان مشخصی سرمایه (پول، زمان و انرژی) نیاز است. تجارت املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به حوزه املاک علاقه دارید و فکر میکنید از ویژگی های ذکر شده در بالا برخوردارید، به احتمال زیاد می توانید صاحب کسب و کاری موفق در این زمینه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *