مطالب سایت

نکات طلایی برای فروش یا اجاره سریع خانه

نکات طلایی برای فروش یا اجاره سریع خانه

گاهی اوقات برای فروش و یا اجاره ملک خود عجله داریم و این در حالی است که وضعیت اقتصادی جامعه و رکود بازار مانع از این موضوع می شود ، اما راه و مراحل زیادی نیز وجود دارد که با به کار گرفتن آنها میتوانیم برای فروش سریع خانه در زمانی کوتاه اقدام کنیم .

همانطور که می دانیم پیش از این فرآیند خرید و فروش یا اجاره خانه و ملک به صورت کاملا سنتی انجام می شد به این صورت که مالک به نزدیک ترین بنگاه معاملات ملکی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه می کرد و با ارائه مشخصات ملک خود آن را برای اجاره یا فروش قرار می داد و گاهی اوقات زمان زیادی هم میگذشت و به نتیجه ای که مورد نظرش بود نمی رسید اما این روزها راه های زیادی برای فروش و خرید ملک و اجاره آن پیش روی افراد قرار دارد که سرعت این فرآیند را نیز به شدت زیاد کرده است .

نیاز به فروش سریع ملک یا اجاره سریع خانه گاهی اوقات به خصوص برای آن دسته از افرادی که نیاز مالی پیدا می کنند یا برای مهاجرت و خرید خانه جدید اقدام میکنند ، اتفاق می افتد .

برای آن که فروش سریع خانه برای شما هم با سرعت بیشتری اتفاق بیافتد و یا بتوانید ملک خود را با سرعت بیشتری اجاره بدهید ما اصول مهمی را به شما معرفی می کنیم تا به نتیجه مد نظرتان نزدیک تر شوید ، پس با ما همراه باشید .

مراحل سریع فروش واجاره

قیمت گذاری یا اصولی برای فروش و اجاره سریع خانه

بهتر است بیش از هر گونه اقدامی تمام شرایط را در نظر گرفته و بعد از مشورت با مشاورین املاک مجرب یک قیمت مناسب برای ملک خود تعیین کنید تا در مراحل بعد مجبور به تغییر قیمت نشوید چرا که این اتفاق موجب می شود تا بسیاری از خریداران تصور کنند که شما فروشنده واقعی نیستید .

به عبارت دیگر این موضوع تاثیر بسیاری در مساله فروش سریع ملک و یا اجاره سریع خانه شما دارد و برای این منظور باید خودتان را در جایگاه خریدار یا مستاجر ملک خود قرار دهید و ملاحظه کنید که آیا این قیمت منصفانه است یا خیر ؟

زیبا سازی فضای داخلی خانه برای فروش و اجاره سریع خانه

دومین مرحله از مراحل سریع فروش و اجاره آن است که فضای داخلی خانه شما باید به قدری زیبا و مناسب باشد که در لحظه ی اول ورود مشتری به ملک شما ، ذهنیت مثبتی برای او ایجاد شود .برای مثال خانه ای که در آن بو های نامطبوعی وجود دارد فرآیند فروش سریع ملک شما را کند تر خواهد کرد.

برای اجاره سریع ملک خود بهتر است پیش از آنکه مشتری برای بازدید مراجعه کند ، دستی به سر روی منزلتان بکشید و وسایل داخل خانه را مرتب کنید .

شما باید مشکلات ظاهری خانه به خصوص مشکلات موجود در فضای پذیرایی را که در نگاه اول به چشم مشتری مهم تر هستند ، بر طرف کرده و همواره برای بازدید مشتری از خانه خود آمادگی داشته باشید .

الویت قراردادن آشپزخانه برای فروش واجاره سریع خانه

یک گام مهم دیگر که برای مراحل سریع فروش و اجاره شما را به جلو می برد ، توجه به فضای آشپزخانه و مرتب بودن آن است . برخی از کارشناسان املاک معتقدند زمانی که شما برای فروش یا اجاره ملک خود اقدام می کنید ، در واقع در حال فروش آشپزخانه خود هستید و این اهمیت فضای آشپزخانه را به شما نشان می دهد .

هر چقدر برای بهبود فضای ظاهری آشپزخانه مانند تعویض کابینت ها ، رنگ کردن آشپزخانه و غیره ، پیش از اقدام به فروش و اجاره سرمایه گذاری کنید این هزینه در واقع به جیب خودتان بر میگردد.

کمد دیواری های نیمه خالی

یکی دیگر از ترفند هایی که در مراحل سریع فروش و اجاره وجود دارد ، آن است که در درجه اول شما باید از تمامی فضای پرت خانه تان برای ساخت کمد استفاده کنید تا نه تنها فضایتان یکدست دیده شود ، بلکه فضای ذخیره سازی خانه هم که برای اغلب خریداران مهم است بیشتر به چشم بیاید .

در درجه دوم باید به داخل این فضاها توجه کنید ، شما باید سعی کنید داخل کمد ها و کابینت های آشپزخانه را حتما مرتب نگه دارید و نصف بیشتر وسایلی را که دارید از آن خارج کنید تا بزرگتر و مرتب تر به نظر برسند.

پیاده کردن اصطلاحات ظاهری

از دیگری مواردی که خریدار در لحظه اول توجه زیادی به آن دارد، نمای بیرونی یک خانه مسکونی است . اگر نمای خانه شما ، کثیف یا نا مرتب و در وضعیت نا مناسبی قرار داشته باشد در همان لحظه اول یک پوئن منفی برای خرید و فروش یا اجاره به حساب می آید .

زمانی که در فضای بیرونی یک خانه باغچه ، مجسمه ، گل و گیاه ، نیمکت یا صندلی و غیره وجود داشته باشد ، همه اینها به فروش سریع ملک کمک می کند .

انعطاف پذیری در ارتباط برقرار کردن با مشتری

حتما شما هم تجریه همکاری نکردن بسیاری از مستاجران و یا صاحب خانه ها را برای بازدید از ملک دیده اید ، این اتفاق در فروش یا اجاره رفتن خانه تاثیر بسیار منفی میگذارد .

پس بهتر است اگر واقعا قصد فروش یا اجاره خانه خود را دارید برای مدت معینی کار های خود را سبک تر کرده تا امکان بازدید را برای مشتریان فراهم کنید .

زمانی که امکان بازدید از یک ملک راحت تر انجام شود ، بیشتر دیده شده و سریع تر هم به فروش یا اجاره می رسد . دیده شدن بیشتر یک ملک پیشنهادات بیشتری را برای صاحب ملک به همراه دارد و این موضوع باعث سود مالی بیشتری در این زمینه می شود.

استفاده از فضای مجازی برای فروش سریع و اجاره خانه

این روز ها همه می دانیم که استفاده از شبکه های مجازی و تبلیغات در آن ها تا چه میزان موثر هستند چرا که استفاده از این فضا هر روز در حال افزایش است . پس یکی از بهترین راه های که به اجاره و یا فروش سریع خانه کمک میکند این است که به سراغ مشاورین املاکی که از امکانات روز در فضای مجازی مانند سایت های اختصاصی ، صفحات اینستاگرام فعال ، عکس برداری با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و … استفاده میکنند ، بروید و ملک خود را به آن ها بسپارید .

اگر در گذشته روزنامه ها به مردم برای فروش یا اجاره خانه کمک میکردند امروزه موبایل ها و لب تاب ها جای آن ها را گرفته اند و فردی که به دنبال خرید خانه است در وهله اول برای جستجو به سراغ سایت های مرتبط با همین موضوع میروند و به مقایسه در میان آن ها می پردازند .

برطرف کردن عیب های ساختمان برای فروش و اجاره سریع خانه

در هر ساختمانی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که وجود آنها به دو دلیل موجب کند شدن فرآیند خرید و اجاره خانه منجر می شود ؛یک آنکه مشتری معمولا به دنبال خرید یا اجاره خانه ای است که بی عیب باشد و دوم آنکه خانه ای که عیب و نقصی در آن وجود داشته باشید ، ارزش کمتری دارد .

همیشه فروشنده برای شناخت عیوب یک ملک باید خود را به جای خریدار قرار دهد تا بتواند به راحتی عیوب یک ساختمان را شناسایی کند .

خراب بودن شیر آلات ، شکستگی در سرامیک ها و کف پوش ، قدیمی بودن در ها و غیره از جمله عیوبی هستند که فروش سریع ملک را با موانعی روبرو می کنند . همچنین کمبود امکانات اساسی ارزش خانه شما را نیز تا حد زیادی کم میکند .

حتی برای بهبود عیوب موجود در ساختمان می توان اقدام به بازسازی خانه به خصوص در خانه های قدیمی کرد و با حذف دکور های قدیمی آنها را با دکوراسیون جدید جایگزین کرد . چرا که سن بالای یک بنا خود پوئن منفی برای فروش سریع ملک به شمار می آید و اگر ظاهر آن نیز به روز نشده باشد ، قطعا مشتری از دست خواهد رفت .

استفاده نکردن از بنر فروش

در قدیم یکی از راه هایی که در زمینه فروش خانه مرسوم بود استفاده از بنر بر روی ملک مورد نظر بود که امروزه خیلی کارایی ندارد و بر عکس باعث می شود این فکر در ذهن خریدار بوجود آید که بدلیل اینکه شخصی راغب به خرید آن ملک نبوده صاحب ملک مبادرت به انجام این کار نموده است .

اما در حال حاضر این امر در فضای مجازی رایج است و می توانید ملک خود را با برچسب فروش فوری در سایت ها آگهی کنید . این روش نکته مثبتی دارد و آن اینست که خریدارانی که به دنبال خرید خانه با شرایط ملک هستند جذب آگهی شما خواهند شد .

البته فراموش نکنید که برای شماره تماس از شماره ای استفاده کنید که در صورت تماس های مکرر مزاحمتی برایتان ایجاد نشود .

انتخاب زمان مناسب برای فروش و اجاره سریع خانه

یکی از اصلی ترین دلایلی که روند فروش یا اجاره رفتن خانه شما را به تعویق می اندازد ، انتخاب زمان نامناسب برای انجام این کار است . پس بهتر است این انتخاب بهترین زمان ممکن برای فروش و اجاره خانه خانه خود با یک مشاور املاک حرفه ای در این زمینه مشورت کنید و بازار مسکن را در آن زمان مشخص ارزیابی کنید .

در حالت کلی فصل بهار و تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و فراغت بیشتر مردم ، از جمله زمان های مناسب برای انجام معاملات ملکی هستند و خریداران زیادی در این زمان وجود دارد .

جمع بندی

  • نیاز به فروش سریه ملک یا اجاره سریع خانه گاهی اوقات به خصوص برای آن دسته از افرادی که نیاز مالی پیدا می کنند یا برای مهاجرت و خرید خانه جدید اقدام میکنند ، اتفاق می افتد .
  • برای اجاره سریع ملک خود بهتر است پیش از آنکه مشتری برای بازدید مراجعه کند ، دستی به سر و روی منزلتان بکشید و وسایل داخل خانه را مرتب کنید .
  • یک گام مهم که برای مراحل فروش و سریع اجاره ، شما را جلو می برد توجه به آشپزخانه و مرتب بودن آن است .
  • از دیگر مواردی که خریدار در لحظه ی اول توجه زیادی به آن دارد ، نمای بیرونی یک خانه ی مسکونی است .
  • زمانی که امکان بازدید از یک ملک راحت تر انجام شود ، بیشتر دیده شده و سریع تر هم به فروش می رسد
  • اگر در گذشته روزنامه ها به مردم برای فروش و اجاره ها کمک میکردند امروز موبایل ها و لب تاب ها جای آن ها را گرفته است .
  • همیشه فروشنده برای شناخت عیوب یک ملک باید خود را به جای خریدار قرار بدهد تا بتواند به راحتی عیوب یک ساختمان را شناسایی کند.
  • حتی برای بهبود عیوب موجود در ساختمان میتوان اقدام به بازسازی خانه به خصوص در خانه های قدیمی کرد و با حذف دکورهای قدیمی آنها را با دکوراسیون جدید جایگزین کرد .
  • یکی از اصلی ترین دلایلی که روند فروش یا اجاره رفتن خانه شما را به تعویق می اندازد ، انتخاب زمان نامناسب برای انجام این کار است .
  • در حالت کلی فصل بهار و تابستان به دلیل تعطیلی و فراغت بیشتر مردم ، از جمله زمان های مناسب برای انجام معاملات ملکی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *